Hee hallo allemaal,
Ben zeer benieuwd hoe de KNMV denkt een kwalificatie te laten verlopen met ongeveer 40 zijspannen in de baan, volgens mij is het levens gevaarlijk en moeten ze de regeling van de FIM overnemen zoals het bij de GP's gaat!
Voor alle rijders vanaf startnummer 20 is het gewoon niet te doen om ook een perfecte ronde te maken en dus een eerlijke kans te krijgen om vooraan aan het hek te komen.
Hopelijk gaan de Rijders met hun allen!!! voor de wedstrijd nog wat doen aan deze rare regeling.
Verder vind ik het vreemd dat de B- groep maar 1x 15 min. kan rijden, laten ze de pauze van een uur maar 15 min. verkorten en hen nog een extra keer laten rijden!
Er zijn al meer rijders en bakkenisten die het zo zien, maar het word tijd dat ze daar in Arnhem ook over nadenken en er wat aan doen, voordat de eerste NK een "Testdag" gaat worden!
Groeten en tot ziens in Harfsen
Willard
Kwalificatie Harfsen?????
Moderator: Rien.nl
- Willard Notten
- Active Visitor 100
- Posts: 197
- Joined: Mon Feb 09, 2004 12:43 pm
- Location: Harfsen Netherlands
- Rien.nl
- Site Admin
- Posts: 3775
- Joined: Sun Feb 01, 2004 2:11 pm
- Location: Sint Anthonis, NL
- Contact:
He Willard,
misschien ben je rijkelijk laat. (en ik wil jouw daar niet persoonlijk op aanspreken, maar de zijspanrijders in het algemeen)
Het is al maanden bekend dat de Nationalen en Inters samen gingen rijden.
Op de wedstrijddag zelf is er absoluut niets meer aan te doen. Dan ligt het schema vast.
Om nu (10 dagen voor het uur U) nog iets geregeld te krijgen zal moeilijk zijn.
Ik ben bang dat er niets anders op zit dan de eerste wedstrijd te nemen zoals die is en nadien een goede evaluatie te maken.
Dit is dan een punt wat je kan voorleggen aan de motorcrosscommissie van de KNMV.
Succes.
misschien ben je rijkelijk laat. (en ik wil jouw daar niet persoonlijk op aanspreken, maar de zijspanrijders in het algemeen)
Het is al maanden bekend dat de Nationalen en Inters samen gingen rijden.
Op de wedstrijddag zelf is er absoluut niets meer aan te doen. Dan ligt het schema vast.
Om nu (10 dagen voor het uur U) nog iets geregeld te krijgen zal moeilijk zijn.
Ik ben bang dat er niets anders op zit dan de eerste wedstrijd te nemen zoals die is en nadien een goede evaluatie te maken.
Dit is dan een punt wat je kan voorleggen aan de motorcrosscommissie van de KNMV.
Succes.
kwalificatie harsfen
hee hallo allemaal too
als neutraal toeschouwer ben je blij met zoveel internationale toppers op een eerste ONK, het lijkt wel een GP, super voor de sport. Dan is het jammer dat verder in het jaar deze toppers niet meer aan de start staan.
Hoeveel zouden er komen als het eerste ONK niet voor de eerste GP gepland staat Iedereen een superweekend in Harfsen gewenst
als neutraal toeschouwer ben je blij met zoveel internationale toppers op een eerste ONK, het lijkt wel een GP, super voor de sport. Dan is het jammer dat verder in het jaar deze toppers niet meer aan de start staan.
Hoeveel zouden er komen als het eerste ONK niet voor de eerste GP gepland staat Iedereen een superweekend in Harfsen gewenst
juist albert dan was er waarschijnlijk geen een gekomen het is inderdaad leuk om al die mannen te zien rijden en het is tegelijker tijd een goeie training voor hun. al gaat het dan wel ten koste van( met alle respect ) de iets mindere rijders uit ons land maar daar is die b finale dan weer voor al zou je je af moeten vragen of je dan niet beter ergens kan gaan trainen want al die moeite en stress voor 1x 15 min rijden
greetings johnny
Ik weet dat de organisatie in Harfsen elk jaar (of het nu een solo of een zijspan ONK is) veel geld uitgeeft om een zo aantrekkelijk mogelijk startveld te krijgen. Het publiek moet waar voor hun entreegeld krijgen. Als je de buitenlandse toprijders een goed contract aanbiedt komen de rijders heus wel! De ene organisator heeft daar het geld wel voor over, vele andere niet. Harfsen kiest voor kwaliteit en ik denk dat je daar als publiek blij om moet zijn.
- Rien.nl
- Site Admin
- Posts: 3775
- Joined: Sun Feb 01, 2004 2:11 pm
- Location: Sint Anthonis, NL
- Contact:
Jan, ik ben het helemaal met je eens, kwaliteit mag wat kosten en Harfsen is er in geslaagd een zeer aantrekkelijk rennersveld neer te zetten.Harfsen wrote:Ik weet dat de organisatie in Harfsen elk jaar (of het nu een solo of een zijspan ONK is) veel geld uitgeeft om een zo aantrekkelijk mogelijk startveld te krijgen. Het publiek moet waar voor hun entreegeld krijgen. Als je de buitenlandse toprijders een goed contract aanbiedt komen de rijders heus wel! De ene organisator heeft daar het geld wel voor over, vele andere niet. Harfsen kiest voor kwaliteit en ik denk dat je daar als publiek blij om moet zijn.
Waar ik me meer zorgen om maak is (en daar begon deze topic over) de veiligheid tijdens de tijdtraining.
Wanneer er zoals nu 42 combinaties aanwezig zullen zijn zal het met de tijdtraining tot zeer hachelijke situaties kunnen leiden.
De eerste teams zullen beginnen aan hun snelle ronde terwijl de laatste rijders nog moeten oprijden vanuit het gesloten park.
Dit geeft geheid problemen omdat de snelheidsverschillen veel te groot zijn. Verstandiger was het om dezelfde formule te gebruiken zoals in de Sidecar GP cyclus. Al is het alleen maar om de veiligheid!
Ik hoop dat ik geen gelijk krijg en wens eenieder een sportieve seizoensopening toe.
- Willard Notten
- Active Visitor 100
- Posts: 197
- Joined: Mon Feb 09, 2004 12:43 pm
- Location: Harfsen Netherlands
Veiligheid?
Hee allemaal,
Rien je hebt gelijk dat WE laat zijn maar het gaat wel om de veiligheid voor de crossers en natuurlijk ook voor het publiek, ik begrijp dat de "Toppers" het fijn vinden om te rijden en om te zien waar ze staan qua niveau voor de aanvang van het nieuwe seizoen.
Ook mijn club Harfsen is er gelukkig in geslaagd om bijna de complete top tien te krijgen wat ik overigens ook machtig mooi vind, maar het gaat mij om de veertig combinaties die tegelijk een ronde tijd moeten gaan zetten!
Hopelijk let de KNMV goed op en kunnen ze na Harfsen beter bekijken hoe het gaat, heb er bovendien erg veel zin in en wat mij betreft;
Knallen met die driewielers!!!
Complimenten aan de organisatie van dit spectaculaire evenement voor het binnenhalen van al de toppers, hopelijk volgen meer clubs!!
Groeten Willard
Rien je hebt gelijk dat WE laat zijn maar het gaat wel om de veiligheid voor de crossers en natuurlijk ook voor het publiek, ik begrijp dat de "Toppers" het fijn vinden om te rijden en om te zien waar ze staan qua niveau voor de aanvang van het nieuwe seizoen.
Ook mijn club Harfsen is er gelukkig in geslaagd om bijna de complete top tien te krijgen wat ik overigens ook machtig mooi vind, maar het gaat mij om de veertig combinaties die tegelijk een ronde tijd moeten gaan zetten!
Hopelijk let de KNMV goed op en kunnen ze na Harfsen beter bekijken hoe het gaat, heb er bovendien erg veel zin in en wat mij betreft;
Knallen met die driewielers!!!
Complimenten aan de organisatie van dit spectaculaire evenement voor het binnenhalen van al de toppers, hopelijk volgen meer clubs!!
Groeten Willard
- Willard Notten
- Active Visitor 100
- Posts: 197
- Joined: Mon Feb 09, 2004 12:43 pm
- Location: Harfsen Netherlands
Precies Rien, dat is wat ik en de anderen ook verwachten maar goed we zullen zien misschien/hopelijk valt het mee en beleven we allemaal weer een nieuwe sensatie!Rien.nl wrote:Jan, ik ben het helemaal met je eens, kwaliteit mag wat kosten en Harfsen is er in geslaagd een zeer aantrekkelijk rennersveld neer te zetten.Harfsen wrote:Ik weet dat de organisatie in Harfsen elk jaar (of het nu een solo of een zijspan ONK is) veel geld uitgeeft om een zo aantrekkelijk mogelijk startveld te krijgen. Het publiek moet waar voor hun entreegeld krijgen. Als je de buitenlandse toprijders een goed contract aanbiedt komen de rijders heus wel! De ene organisator heeft daar het geld wel voor over, vele andere niet. Harfsen kiest voor kwaliteit en ik denk dat je daar als publiek blij om moet zijn.
Waar ik me meer zorgen om maak is (en daar begon deze topic over) de veiligheid tijdens de tijdtraining.
Wanneer er zoals nu 42 combinaties aanwezig zullen zijn zal het met de tijdtraining tot zeer hachelijke situaties kunnen leiden.
De eerste teams zullen beginnen aan hun snelle ronde terwijl de laatste rijders nog moeten oprijden vanuit het gesloten park.
Dit geeft geheid problemen omdat de snelheidsverschillen veel te groot zijn. Verstandiger was het om dezelfde formule te gebruiken zoals in de Sidecar GP cyclus. Al is het alleen maar om de veiligheid!
Ik hoop dat ik geen gelijk krijg en wens eenieder een sportieve seizoensopening toe.
Vriendelijke groet,
Willard