Daniël Willemsen wint Hans de Beaufortbeker

KNMV, MON, ZVC

Moderator: Rien.nl

Post Reply
User avatar
Rien.nl
Site Admin
Site Admin
Posts: 3765
Joined: Sun Feb 01, 2004 2:11 pm
Location: Sint Anthonis, NL
Contact:

Daniël Willemsen wint Hans de Beaufortbeker

Post by Rien.nl »

Tien keer wereldkampioen worden is alleen voorbehouden aan absolute winnaars. Toch is deze rol zijspancrosser Daniël Willemsen op het lijf geschreven.

Image

De KNMV meldt met gepaste trots dat zij op zondag 13 januari tijdens het jaarlijkse KNMV Motorsportgala na lange tijd weer de hoogste onderscheiding in de motorwereld mocht uitreiken. Het betreft de Hans de Beaufortbeker, voor prestaties van uitmuntende klasse.

Het is de vijfde keer dat Willemsen deze eervolle onderscheiding krijgt, waarbij zowel sportieve prestaties als ambassadeurschap voor de motorsport voorop staan. In 2008 nam de 37-jarige Lochemer, tevens Ridder in de Orde van Oranje-Nassau, de award voor het laatst in ontvangst. Daarna slaagde tot 2012 alleen het grasbaanduo William en Nathalie Matthijssen erin door de strenge selectie te geraken en vervolgens werd de prijs twee jaar achtereen niet toegekend.

Willemsen, die tijdens de prijsuitreiking een vergulde kampioensmotor kreeg aangeboden van zijn sponsor, reageerde blij verrast. “Ik krijg niet zomaar ergens kippenvel van, maar het winnen van mijn vijfde Hans de Beaufortbeker was wel heel erg mooi. Ik ken de traditie van deze onderscheiding en ik weet welke namen erop staan.", aldus de 37-jarige tienvoudig wereldkampioen, die voorlopig nog niet aan stoppen denkt. "Ik ben nog niet klaar met de sport.”


Bron: KNMV
Post Reply