Het is weer zover...weer een baan voor de zijspannen dicht.

KNMV, MON, ZVC

Moderator: Rien.nl

chriesje
Posts: 58
Joined: Sun Feb 15, 2004 7:45 pm
Location: berlicum

Het is weer zover...weer een baan voor de zijspannen dicht.

Post by chriesje »

Op de site gekeken,waar staat dat getraind kan worden tegen betaling van 25 euro.
Gisteren gebeld ,vandaag naar de baan wezen kijken hoe het er bij ligt en nog gevraagd of er getraind kon worden op zondag..
Allemaal geen probleem...
Tot het woordje "zijspan"gezegd werd en ik werd meteen huiswaarts gestuurt.quads was geen probleem
De rede die ik te horen kreeg , veel ehhh,ehhh en ehhh's, ow ja verzekeringskwestie ow ja en gevaarlijk.ander excuus was dat we alles kapot reden.......
In de vorst....knap als je dat voor elkaar krijgt

Dit alles was in Berghem het geval.
Werd zomaar besloten dat we niet meer konden komen trainen met zijspan ,op een regionaal circuit ,aangesloten bij alle bonden.
Ze hebben er geen duidelijke rede voor kunen geven ,omdat er die gewoonweg geen is en ze geen andere oplossing voor willen vinden.Jo van de Berk bedankt.

Word echt eens tijd dat er actie komt,wij niet,dan maar niemand ,zou ik zeggen.
v. Ravenstein
Posts: 95
Joined: Wed Aug 31, 2005 3:57 pm

Re: Het is weer zover...weer een baan voor de zijspannen dicht.

Post by v. Ravenstein »

Vorrig weekend maakte wij dit ook mee. Bij de kassa dame betalen. En inderdaad toen het woord zijspan viel, mochten we er niet trainen. Als excuus toen dat we de baan zouden kapot rijden. Met vorst in de grond leek ons dit niet kunnen. Met een discussie met kassa dame blijkt dat jo v/d Berk er overgaat, die toen in spanje zat. Jo v/d Berk was toen niet aanwezig, en kon ook dus toen niet te woord staan en zijn we wel gaan trainen. Eigelijk zouden we met een hele zijspanclub samen moeten gaan spannen dat dit niet kan. Jo v/d Berk is een baan beheerder. De baan zelf is van de provincie, wie het dan voor het zeggen heeft weet ik niet.
chriesje
Posts: 58
Joined: Sun Feb 15, 2004 7:45 pm
Location: berlicum

Re: Het is weer zover...weer een baan voor de zijspannen dicht.

Post by chriesje »

Het lijkt mij dat dit van hogerhand geregeld moet worden,KNMV of MON.
een oplossing is er wel degelijk als het op een verzekeringskwestie zou gaan.
Dat hebben ze in Helmond wel laten zien.
Van ieder uur ,25 minuten solo's ,5 minuten om eruit te komen en dan 25 minuten de zijspannen en quads.
Als je op een baan dan 3 uur mag trainen kun je toch 3x 25 minuten rijden,in de regel word er toch niet meer gereden/getraind door beide partijen.
het is dan niet 100%optimaal maar je kunt wel fatsoenlijk trainen.

Zomaar de zijspannen de deur wijzen,ben je in mijn ogen gewoon haatdragend tegen de zijspannen en heeft dit niets met verzekeringen of gevaar te maken maar wil je gewoon van de zijspannen af.
En die clubs zijn er.
Veldhoven
Lelystad
Berghem
Den Dungen(notabene opgericht door zijspan rijders)
Zomaar een paar waar je al niet meer mag komen en er zijn er wellicht meer.
Dat gezeik van:ze rijden de baan kapot ,dat is het eerste waar ze over mauwen.
Laat ons dan desnoods meer betalen om te mogen trainen ,dan kunnen ze de loader een keer meer laten schuiven.

Hopelijk krijgen zo'n clubs eens een koekje van eigen deeg...
dan maar dicht ,iedereen of niemand.
User avatar
Husser
Active Visitor 100
Active Visitor 100
Posts: 166
Joined: Thu Jun 09, 2005 9:09 pm
Location: Gemert (NL)

Re: Het is weer zover...weer een baan voor de zijspannen dicht.

Post by Husser »

WAAR EINDIGT DIT.

Als het zo doorgaat blijft er geen enkele baan over om nog je rondjes te kunnen trainen. Ik denk dat we als zijspanrijders een collectief moeten vormen naar zo'n club toe of desnoods naar de bonden. Wij als zijspanrijders hebben net zo goed het recht om te mogen trainen als een solo of een quad. 2,3 of 4 wielen moet niet uit maken.

Binnen kort een keer met een groot aantal zijspannen afspreken om daar gaan te trainen. Als collectief heb je meer te vertellen. Als je daar alleen aan komt zetten, lachen ze je uit en sturen je zonder pardon weer weg. Het kan nooit zo zijn dat 1 persoon (Jo vd Berk) kan bepalen wat wel en niet mag op een stichting als Nieuw Zevenbergen.

Als er iemand hier een idee over heeft kan hij daar beter nu mee aan komen om iets te ondernemen. Er zijn steeds meer clubs die zijspannen gaan weren en dat kunnen wij alleen, alle zijspanrijders, een halt toeroepen.

Met vriendelijke groet
jan64

Re: Het is weer zover...weer een baan voor de zijspannen dicht.

Post by jan64 »

ik ben het er mee eens dat je dat samen moet doen en dan ook echt samen en niet een paar
want er zijn er altijd wat die denken laat een ander het maar opknappen en als het lukt dan kunnen wij er mooi weer rijden zo is het ook met lichtenvoorde je mag er nooit trainen maar de knmv geeft ze wel een nk dan moeten jullie ook zeggen allemaal we rijden er niet maar de aanhang van de zijspannen die brengen geld in het laatje en dat hebben ze van de solos niet maar we wachten af of er saamhorigheid is onder de zijspan families ik hoop het
Frans Maas
Posts: 1
Joined: Sat Jan 07, 2006 11:22 am

Re: Het is weer zover...weer een baan voor de zijspannen dicht.

Post by Frans Maas »

Triest om dit te moeten meemaken jongens. Heel het seizoen moeten wij als suporters van de zijspannen ongeveer 25000 km reizen,om alle wedstrijden mee te kunnen maken. Slechts enkele keren in de voorbereiding van het nieuwe seizoen is (was)er bij mij om de hoek,in de lange winter periode als het gevroren heeft,de mogelijkheid om in Berghem naar de trainingen te kijken. Ik ben dus een buurtbewoner van New Seven Hills, die in het begin dat ik hier woonde alle handteken aktie's tegen het circuit van de hand wees. Maar als ik alleen naar het geluid van solo's mag luisteren als ik thuis ben, en niet naar zijspannen kan gaan kijken, betwijfel ik of ik hier goed aan gedaan heb. Ik reageer normaal niet op berichten die op gastenboeken of site's als deze staan, maar ik vind dit te gek worden. Als het gaat omdat ze de baan kapot rijden,laat dan Jo de Berk maar even contact opnemen met mij, dan zal ik wel een loader sturen die nadien de baan vlak schuift. LACHWEKKEND
Arjan
Posts: 6
Joined: Thu Feb 12, 2004 9:35 pm

Re: Het is weer zover...weer een baan voor de zijspannen dicht.

Post by Arjan »

Dit is weer zo'n situatie waarin de zijspanrijders het ondersspit delven. Dat de zijspannen de baan meer geweld aan doet dan de solo's is natuurlijk lariekoek. Ik ben jarenlang shovelmachinist geweest bij de Halmac en kan wel zeggen dat je met het circuit netzoveelwerk hebt met solo's als met zijspannen, alleen het werk zit dan op andere punten in de baan. Als ze daar in Berghem zo bang voor zijn moeten ze toch dringend op zoek naar andere machinsten.
De enige oplossing voor dit moment zie ik om op een drukke trainingsdag vroeg aanwezig te zijn met een hele club en de poort dicht te zetten zodat ze ook geen inkomsten hebben van de solo's. Helaas moeten zij maar een keer de dupe worden.

Groeten Arjan
sylvio
Posts: 33
Joined: Sun Dec 04, 2005 6:11 pm

Re: Het is weer zover...weer een baan voor de zijspannen dicht.

Post by sylvio »

hallo ik ben in december gaan trainen in berghem precies hetzelfde verhaal als jullie allemaal wij mochten niet trainen ton v grinsven en ik zijn gewoon gaan rijden hebben veel trameland gehad met de koffie juffrouw maar 25 euro betaald en wat denk je alles was goed . dus heren gewoon helm op ze kunnen je niet weigeren want het is inderdaad van de provincie en staat nergens in de wet. heb ook al eens gedaan in den dungen. gas erop zo zal het dus moeten niet sportief maar ja.
huiky
Posts: 9
Joined: Tue Jun 10, 2008 10:40 am

Re: Het is weer zover...weer een baan voor de zijspannen dicht.

Post by huiky »

volgens mij is het motor cross en geen weg race , dus da gezeik over dat de baan word kapot gereden slaat ook nergens op . maar afgelopen zaterdag in boxmeer geweest en daar was het super en ook geen gezeur ..... en dat met een span of 6

ciao
Freddy van Hamond
Active Visitor 100
Active Visitor 100
Posts: 140
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:04 am

Re: Het is weer zover...weer een baan voor de zijspannen dicht.

Post by Freddy van Hamond »

Het is nu gewoon zo, dat de verzekeringen van de KNMV niet meer wil hebben dat de zijspanen tegelijk met de Solo´s trainen. Dat is een feit. Als er 30, 40 of meer solo´s op de baan zijn. Dan is het voor de club niet goed om voor 1,2 of 3 zijspanen het hele circuit leeg te halen om er dan nog geen hand voll zijspanen er op los te laten. Want dan loopt de club het risico dat er de week erop nog maar de helft van de solo´s is. en dan gaat de club langzam maar zeker failliet. Dit is de uitleg op z´n aller simpels. Maar wel de werkelijkheid. Maar in plaats van alle mogelijke gekke acties uit te willen halen. Zouden met name de deelnemers van de ONK´s er is aan gaan werken, dat het hele gebeuren eens wat niveau krijgt. Daniel Willemsen word niet voor niets 7 keer Wereldkampioen. Daar zijn niet voor niets sponsors aan de camper geplakt of op de shirts. Dat komt gewoon daardoor dat hij buiten zijn talent om gewoon representatief is. Alles is netjes verzorgd en er word voor de sport geleeft. Er word niet gezeurd over lange afstanden naar een wedstrijd, of er is iemand in de familie jarig ik rij dit weekend niet. Maar ik moet morgen wel naar m´n werk! Dit soort dingen hoor je daar niet in het team. Bart Notten sen. doet er enorm veel voor om voor jeugde rijders het zijspanrijden mogelijk te maken, en zo mee de sport te ondersteunen. Maar 90% van de overige teams klagen steen en been hoe moeilijk het allemaal is. en de Bonden en club´s moeten alles veranderen om het voor de zijspansport makelijker te maken. Als je daar tegen naar de solo´s kijkt. Zie je misschien tot je verbasing dat de mensen daar merendeels ook gewoon moeten gaan werken. Zij ook familie hebben die wel eens jarig zijn. En dat zij voor z´n 15 tot 20 wedstrijden per jaar dwaars door het grote nederland van noord naar zuid en terug rijden weekend na weekend. Maar gek genoeg is er nog steeds een stijgende lijn in de deelname van solo wedstrijden te erkennen. Nu zullen velen zeggen maar een solo kost niet zoveel als een zijspan. En dat klopt ook wel. Maar eigenlijk ben je op een zijspan ook met z´n tweeen! Als men dan gewoon weer heel ouderwets de kosten gaat delen in plaats dat bakkenisten duur betaalt moeten worden. Dan heb je op de eerste plaats meer geld achter de hand om je team er beter voor te hebben staan. Plus je hebt een echt team en geen huurovereenkomst.
Wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is, dat de zijspansport profesioneler moet worden. want het staat al jaren stil! Het loopt achter op alle andere sporten. En dan vindt je ook geen jeugd die de stoere mannen op die zijspanen willen opvolgen. Je trekt geen tv cameras meer naar de banen. Je haalt geen supermarkt als Jumbo op als Hoofdsponsor voor een ONK! Want vijf kratten bier onder een camper van een top tien team in een ONK will geen serieus bedrijf meer zien. Als onder andere dit soort dingen wegvallen. En de sport echt meegaat in de Showe als bij de solo´s, pas dan krijg je ook weer mensen naar de banen, Pas dan krijg je ook weer meer jeugd die op z´n zijspan willen. En dan word de sport ook weer interessant voor organisaties, bonden en clubs! Of het nou voor wedstrijden is of om te trainen. De enige die in de laatste tien jaar voor de zijspanen wat veranderd is de club in Reusel. Die komen gedurft met een nieuwe wedstrijd. Pet af voor deze mensen! En als er nu iemand is die zich afvraagd wat dit wat ik hier schrijf nu eigenlijk te maken heeft met het trainingsprobleem van de zijspanen. Die zal het hele spel nooit meer snappen.

De Motorsport is een Circus. Dus maak van de Zijspancross een Circus en iedereen zal er waardig naar kijken!

Freddy van Hamond
chriesje
Posts: 58
Joined: Sun Feb 15, 2004 7:45 pm
Location: berlicum

Re: Het is weer zover...weer een baan voor de zijspannen dicht.

Post by chriesje »

hallo freddy

dan zal ik het wel nooit meer gaan snappen, je haalt 2 dingen duidelijk door elkaar.
dat het professioneler zou moeten is voor ieder belang,maar zoals je zegt dat het trainen een verzekerigskwestie is dat we niet meer mogen trainen op een baan.....dan maakt het ook geen donder uit hoe professioneel iemand voor de dag komt als de toegang geweigerd word en de meeste clubs geneens een oplossing willen vinden.
Dat de heer Bart Notten sr met de kids en zijspannen bezig is is geweldig maar ook hij zal de dupe gaan worden dat de kinderen ook niet op een baan mogen komen en die is al professioneel genoeg bezig en staat voor de toekomst.

Professioneel of hobby
iedereen moet gewoon het recht hebben om zijn sport te kunnen beoeffenen!
Maar als je met 2 zijspannen tegenover 30 solo's staat op een baan staat sturen ze je gewoon naar huis IPV een oplossing te vinden , dan ben je in mijn ogen een waardeloze club
ik weet niet of dat bij jou club ook zo is (ik mag hopen van niet) maar als dat zo is ben je geen zijspanwedstrijd waardig en kun je beter je toeleggen op de solo's.
Dat er mensen zijn die een verre wedstrijd laten schieten omdat het "te ver" is vind ik ook niet kunnen maar iedereen is blij dat ze kunnen rijden dus nemen de meeste dat op de koop toe, uitzonderingen nagelaten ,maar die zijn er altijd en overal.
pheoke
Posts: 29
Joined: Wed Mar 23, 2005 3:04 pm

Re: Het is weer zover...weer een baan voor de zijspannen dicht.

Post by pheoke »

freddy


hou aub je mond as er niks zinnigs uitkomt

wat heeft de proffesionaliteit van Willemsen nou met dit onderwerp te maken
Willemsen is inderdaad 7 keer wereldkampioen maar als hij dat niet was geweest had ook HIJ er misschien anders voor gestaan, en dan had HIJ ook misschien wel NIET de middelen gehad om alle gp's te rijden en dan had HIJ ook misschien s'maandags weer gewoon moeten gaan werken ipv dinsdags
Het fijt is dat er spannen geweerd worden op crossbanen ,en het fijt ligt er dat Emmer nu eenmaal een klotebaan is om te rijden en te trainen voor de spannen
Daar wou jij volgens mij naar toe met het onderwerp solo's en twee zijspannen
DUS FREDDY weer een baan naar de klote voor de spannen en niet de mentaliteit van de spannen met hun 5 kratten bier onder de camper !!!!!!!!
angela
Posts: 25
Joined: Wed Mar 14, 2007 7:55 pm
Location: Drimmelen
Contact:

Re: Het is weer zover...weer een baan voor de zijspannen dicht.

Post by angela »

Zoek liever een serieuze oplossing voor dit probleem! ipv discussies voeren.. zoek met zijn allen een oplossing, ga ermee naar de knmv en mon en welke bonden, clubs dan ook nog meer.. leg het voor en wie weet komt er een oplossing! Laat de solo's een bepaalde tijd trainen dan de zijspannen een eindje.. Het lijkt misschien makkelijk gezegd, zijspannen en solo's hebben evenveel rechten hoor.. maar ik snap er niks van dat daar zo moeilijk overgedaan wordt? Ik vind het onzin dat ze zeggen zijspannen rijden de baan kapot.. cross is cross.. Toch? Normaal reageer ik eigenlijk nooit op zoiets. maar dit moest ik even kwijt ik vind dat freddy het wel erg ver zoekt, en je haalt teveel doorelkaar wat er helemaal niks mee te maken heeft.. Maar goed.. Ik hoop dat de mensen die het komend seizoen gaan trainen en ergens worden geweigerd, degene opzoekt die erover gaat.. en daar eens mee gaat praten. Ik zal dat zeker ook doen, want vind het niet normaal dat je op een crossbaan niet mag crossen als zijspanteam zijnde.. Wij betalen toch ook? En als er gewoon normaal word gepraat, is er echt wel een oplossing!
w-tec
Posts: 5
Joined: Wed Aug 02, 2006 1:43 pm

Re: Het is weer zover...weer een baan voor de zijspannen dicht.

Post by w-tec »

hallo dagdromende-niet-realistische-zijspanvreemde-FREDDY
ga alstublieft op je eigen baan met drek gooien ,(dat lukt je vast)
je zit er echt geweldig naast met deze uitspraken, je weet niet half wat er aan werk en organisatie bij een zijspanteam komt kijken het is niet zo makkelijk als een solo
BEZINT EER GE BEGINT freddy

met de groeten van een natuurlijk zwaar-alcoholverslaafd-niet-professioneel-maar-wel-veel-kilometers-rijdend-zonder-te-zeuren-met-veel-plezier-ondanks-alles-(dus ook dit gezeik freddy)-sidecarteam fryslan
jan64

Re: Het is weer zover...weer een baan voor de zijspannen dicht.

Post by jan64 »

wat een gelul allemaal weer ik ben zelf een hobby rijder en een zijspan fanaat maar ik ben bang dat er zometeen nog geen 15 spannen meer aan het hek staan
jarno weg kuster gestopt er blijft niets meer over maar al we als zijspannen willen blijven trainen zullen we echt een beetje samen moeten spannen e ons niet
laten weg sturen maar ik heb zo langzamerhand het idee dat de knmv ook liever van de zijspannen af is als ik het mis heb laten ze dat dan maar bewijzen maar we moeten het echt samen doen anders redden we het niet gr jan
Post Reply