TEAM DANIËL WILLEMSEN IN 2013.....

News and questions about individual GP sidecar teams, how they finished (or didn't), problems, injuries, good news, new passengers, congratulations, etc.

Moderators: Chris Helm, Rien.nl

Rien.nl
Site Admin
Site Admin

TEAM DANIËL WILLEMSEN IN 2013.....

Post by Rien.nl »

TEAM DANIËL WILLEMSEN OOK IN 2013 AAN DE START IN HET WK.
Na lang beraad heb ik besloten om ook in 2013 weer aan de start te staan bij het wereldkampioenschap zijspancross.
Dat wil ik gaan doen met Robbie Bax als bakkenist.

Moeilijke beslissing.
Het was een moeilijke beslissing om wel of niet door te gaan met zijspancross. Met tien wereldtitels op zak was dit misschien een mooi moment geweest om afscheid te nemen maar ik heb altijd gezegd dat ik wil blijven crossen zolang ik er plezier in heb. Wat dat betreft was voor mij de keuze niet moeilijk, ik voel me nog fit en heb nog steeds veel plezier aan de zijspancross en wil nog best een jaar doorgaan. Maar er spelen ook andere factoren mee die deze keer de beslissing heel moeilijk maakte. Uiteindelijk ben ik er uit en het verheugd me daarom te kunnen mededelen dat ik ook volgend jaar weer aan de start zal staan.

Robbie Bax.
Wat betreft de keuze op Robbie Bax mag het voor sommigen misschien verrassend zijn, voor mij allerminst. Ik heb Robbie nu een paar jaren bezig gezien op de Grand Prix wedstrijden en die jongen presteert gewoon enorm goed. Tijdens de landenwedstrijd zijspancross dit jaar kreeg ik voor het eerst de kans zelf met Robbie te rijden. Het beviel ons beiden uitstekend en met een eerste plaats was ik volledig overt uigd van zijn kwaliteiten. We zijn daarna met elkaar in gesprek gegaan en uiteindelijk zijn we tot een akkoord gekomen om volgend jaar samen te gaan rijden. Robbie Bax is een ambitieuze en jonge maar toch zeer ervaren bakkenist waar ik alle vertouwen in heb.

WSP.
Afgelopen seizoen was bijzonder succesvol voor het merk WSP. De eerste drie plaatsen in het WK waren voor rijders met een WSP frame en ook het Nederlandse team wat de Europese titel voor landenteams behaalde bestond geheel uit WSP rijders. Daarnaast was ook de Nederlandse titel voor een team op een WSP. Het succes van WSP heeft ons alleen maar nog meer klanten opgeleverd. Voor komend seizoen blijven de nummers twee en drie uit het WK, Bax en Adriaenssen trouw aan WSP en daarnaast m ochten we ook weer een aantal nieuwe orders noteren. Belgisch kampioen en vijfde in het WK, Jan Hendrickx zal in 2013 ook met een WSP gaan rijden. De Letse broers Janis en Lauris Daiders willen ook volgend jaar weer een gooi doen naar de wereldtitel en ook zij gaan dit doen op een WSP. Uit Groot-Brittannië mochten we van Stuart Brown een order noteren en de Duitser Marcel Faustmann zal in zijn land het vaandel van Happich moeten overnemen en gaat dat doen op een WSP.Met zoveel klanten gaan we ons komend seizoen dan ook richten op nog meer serviceverlening. De relatie met een klant houdt niet op als het frame is afgeleverd. De klant moet het hele seizoen met een gerust hart kunnen rijden in de wetenschap dat hij altijd voor serviceverlening bij ons terecht kan. Daarom wordt volgend jaar op de circuits een optimale service een van onze belangrijkste doelstelli ngen. Binnenkort vind u op onze website meer uitgebreid nieuws over WSP.

Daniel.

Translated in English with Google translation:
TEAM DANIEL WILLEMSEN ALSO IN 2013 TO START IN THE WC.
After long consideration I decided in 2013 to start over to stand at the World sidecarcross.
I want to do with Robbie Bax as passenger.

Difficult decision.
It was a difficult decision whether or not to proceed with sidecar cross. With ten world titles in his pocket was perhaps been a nice moment to say goodbye but I always said that I would keep crosses as long as I have fun. In that respect was for me the choice is easy, I'm still fit and still have fun at the sidecar and does quite a further year. But there are also other factors involved that this time the decision very difficult. Eventually I look and I am therefore pleased to announce that next year I will be back to the start.

Robbie Bax.
Regarding the choice of Robbie Bax may be surprising for some, perhaps, for me at all. Robbie I have now a few years now seen on the Grand Prix races and the boy simply performs extremely well. During the Nations sidecarcross this year was my first chance to drive themselves with Robbie. We liked both excellent and with a first place, I was completely overt uigd of his qualities. We then went into a discussion and finally we came to an agreement next year together to drive. Robbie Bax is a young but very ambitious and experienced Bakkenist where I have all the confidence in.

WSP.
Last season was particularly successful for the brand WSP. The first three places in the World Cup were for riders with a WSP frame and also the Dutch team for the European title for country teams won consisted entirely of WSP riders. In addition, the Dutch title for a team in a WSP. The success of WSP us only more clients. For next season remain the numbers two and three from the World Cup, Bax and Adriaenssen loyal to WSP and in addition to tours, we also note a number of new orders. Belgian champion and fifth in the World, Jan Hendrickx in 2013 also with a WSP riding. The Latvian Janis brothers and Lauris Daiders want again next year for another tilt at the world title and they will do this in a WSP. From Britain we were allowed by Stuart Brown an order record and the German Marcel Faustmann will in his country under the banner of Happich take over and will do a WSP.Met many customers we are going next season will be to drive more sales service . The customer relationship does not end when the frame is delivered. The customer has the entire season with confidence to drive in the knowledge that he is always service to us can. Therefore, next year on the circuit optimal service one of our main OBJECTIVES. Soon you will find on our site more comprehensive news WSP.

Daniel.
ICEBULL

Re: TEAM DANIËL WILLEMSEN IN 2013.....

Post by ICEBULL »

Good luck Daniel and Robbie in 2013!

Sure SCX only wins by this decission, hope to see you soon!
ICEBULL