LEATT BRACE OOK VOOR ZIJSPANNEN...

KNMV, MON, ZVC

Moderator: Rien.nl

Post Reply
Deutje
Posts: 37
Joined: Wed Jul 20, 2005 7:28 pm

LEATT BRACE OOK VOOR ZIJSPANNEN...

Post by Deutje »

Zoals iedereen wel heeft opgemerkt stond er in Oldebroek op de ONK een stand van Leatt Brace,
DE nekbrace uitermate geschikt voor motorcross.. veel vuldig gebruikt door solo rijders zowel op amateur als op GP niveau..
voor velen is veiligheid #1 in onze sport,, daarom dragen we ook kniebraces en helmen,, maar als het gaat om nekbraces blijven we bij de zijspannen nog een beetje achter..
Het lijkt allemaal een beetje lastig en irritant,, maar als je er mee aan het rijden bent heb je er absoluut geen last van!! en het zou je in deze tijd maar overkomen, dat je je nek breekt met alle gevolgen van dien en het had voorkomen kunnen worden...

Zowel Etienne Bax en Marc van Deutekom als de gebr v. Duijnhoven rijden beide met de Leatt nekbrace, zij kunnen beamen dat het absoluut geen hinder geeft..
ook Christian Verhagen was na zijn val vorig jaar in Hasselt aan de Leatt brace gegaan, evenals Frank Mulders na zijn val in Genk.. Beide zelfstandig ondernemers die elk risico willen uitsluiten..

Bax-v.Deutekom en de gebr. v. Duijnhoven beide ondersteunt door JTX Racing in Cuijk,, 1 van de mooiste en grootste motorcross en endurozaken van nederland, heeft elk type Leatt brace in Alle 3 de prijsklasses uit voorraad leverbaar!!!

voor eventueel meer informatie kunt u bellen met Jtx Racing,, 0485-311750
of mailen naar marc@jtxracing.nl

http://www.jtxracing.nl
http://www.sidecarteambax.nl
http://www.teamvanduijnhoven.nl

Met vriendelijke groet,,
Marc van Deutekom (in en verkoop Jtx Racing Cuijk)
User avatar
The Stork
Posts: 93
Joined: Tue Feb 10, 2004 1:13 pm
Location: Panningen - Netherlands
Contact:

Re: LEATT BRACE OOK VOOR ZIJSPANNEN...

Post by The Stork »

Hey d'n Deut...

Schitterende reclame allemaal.
Ook het vermelden waard..... Voor al uw stickerwerk en/of cross shirts, gecustomized naar wens, moet u bij RL-DESIGN wezen. Denk aan de slogan, "VERDER ZOEKEN IS ZINLOOS"
Alles op maat en leverbaar binnen de korste tijd.

Vriendelijke groeten,
The Meister.... (In- en verkoop, ontwerper and pimper veur oe zietspan of luxemotor RL-DESIGN Maasbree)

voor meer vragen of info,
rl-design@home.nl
06-41191833
it aint much, if it is'nt dutch
http://www.team-litjens.nl
User avatar
Han van Ulsen
Active Visitor 100
Active Visitor 100
Posts: 187
Joined: Mon Feb 09, 2004 12:36 pm
Location: Haaksbergen
Contact:

Re: LEATT BRACE OOK VOOR ZIJSPANNEN...

Post by Han van Ulsen »

Ik heb vorig jaar al eens een stukje geschreven over de nekbrace, misschien kan het wat toevoegen... http://www.zijspan.hanvanulsen.nl/nekbrace.html
Deutje
Posts: 37
Joined: Wed Jul 20, 2005 7:28 pm

Re: LEATT BRACE OOK VOOR ZIJSPANNEN...

Post by Deutje »

Natuurlijk komt er wat reclame bij kijken,, je moet iets voor je sponsors over hebben toch??!! voor wat hoort wat!!!
maar daar is het niet om te doen,, het gaat om je eigen veiligheid...
ik heb dit balletje alleen opgegooid, wat een ieder er mee doet moeten ze zelf weten!!!
(ok ok richard, nu ik het terug lees lijkt het inderdaad wel een advertentie :-? ,,)

Hun hebben de moeite genomen om af te reizen naar oldebroek met hun stand,, en ik gooi hier alleen maar effe nog een balletje op!! ik kan alleen zeggen probeer het een keer ( er zijn test braces )
je ondervind er geen voor en geen nadelen aan totdat je hem een keer echt nodig hebt!!

Groeten Deutje
chriesje
Posts: 58
Joined: Sun Feb 15, 2004 7:45 pm
Location: berlicum

Re: LEATT BRACE OOK VOOR ZIJSPANNEN...

Post by chriesje »

Hela

Deutje ,je hebt gelijk.
Ik ben na die val in Hasselt ook aan het denken geslagen en was er flink van onder de indruk geraakt,heb maanden met een zere nek gelopen en wist niet of het allemaal waard was om door te gaan met de cross...
Onze sponsor Frans van HAMA raadde het ons al meteen aan om die aan te schaffen want elk risico moet je zo klein mogelijk houden,zeker als zelfstandige kun je zulke klachten niet gebruiken (wat uiteraard voor iedereen geldt)

Na uitpuzzelen met welke boadyprotector deze het best past,kan ik je idd vertellen dat je de brace gewoonweg zo goed als niet,voelt.

Voor mij is het inmiddels een gewoonte geworden Kniebraces,tok,rugplaat,bodyprotector en als laatste de nekbrace,
al zonder 1 ding zou ik al met een onveilig gevoel aan de start staan....

maar ja,ieder bepaalt zelf wat verstandig is en wat niet.
Ik start in ieder geval niet zonder!

Groeten chriesje
Marcel v. Wanrooij
Posts: 7
Joined: Thu Jul 19, 2007 9:21 pm

Re: LEATT BRACE OOK VOOR ZIJSPANNEN...

Post by Marcel v. Wanrooij »

Hey Deut, Chriesje,

Helemaal mee eens om een Leatt Brace te dragen. Zoals Chriesje al zegt, we dragen allemaal kniebraces, een goede helm, een rugprotector, enz, dus waarom niet je nek beschermen. Die heb je immers maar één!?
Wij hebben er sinds vorig jaar reeds een en ik ga niet meer crossen zonder mijn Leatt Brace. In eerste instantie kregen we een Leatt mee van Elaky Sports om te proberen en dacht ik dat zo'n ding alleen maar in de weg zou zitten bij onze werkzaamheden als bakkenist. Niets is echter minder waar, sterker nog, je voelt zo'n brace niet eens om je nek zitten. Meer bakkenisten zouden er eens een keer mee moeten proberen te rijden, dan zijn ze zo over de streep.
We houden allemaal van onze sport, en willen dit graag zo lang mogelijk, en op een veilige manier uit blijven oefenen. Zorg allemaal voor je eigen veiligheid!!

Met vriendelijke groet,

Marcel v. Wanrooij
User avatar
The Stork
Posts: 93
Joined: Tue Feb 10, 2004 1:13 pm
Location: Panningen - Netherlands
Contact:

Re: LEATT BRACE OOK VOOR ZIJSPANNEN...

Post by The Stork »

Pursieieieesss,

En om nou zonne mooie leath brace extra vet te pimpen, moet je bij....... jaja RL-DESIGN wezen.

8-) popstars vlammen um 8-)
it aint much, if it is'nt dutch
http://www.team-litjens.nl
jampie
Posts: 76
Joined: Mon Feb 07, 2005 5:31 pm

Re: LEATT BRACE OOK VOOR ZIJSPANNEN...

Post by jampie »

Ook wij Team Nijland/Visser hebben een complete stikkerset (bakplaat en nummerplaten) van RL design .
We rijden al twee jaar met deze stikkers , ze zijn echt van top kwaliteit , UV bestendig ,krasvast en hogedruk reinig bestendig , echt superrrrrrrrr!!!!!!!!!!
En om de prijs hoef je het niet te laten .
Dus snel een offerte en een mooi design aanvragen bij www.rl-design.nl :-D

Gr Jampie Powerrrrrrrrrr!!!!
Ps . wat levert dit op Richard ??? ;-)
User avatar
roger
Active Visitor 100
Active Visitor 100
Posts: 165
Joined: Mon Feb 09, 2004 1:54 pm
Location: nuenen (near eindhoven)

Re: LEATT BRACE OOK VOOR ZIJSPANNEN...

Post by roger »

jampie wrote:
Gr Jampie Powerrrrrrrrrr!!!!
Ps . wat levert dit op Richard ??? ;-)
Goeie reclame denk ik??? :-D :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ;-)
http://www.sidecarteam-reipen.de it takes 2 to tango!!!
User avatar
bereboel
Posts: 73
Joined: Sun Jan 14, 2007 11:00 pm
Contact:

Re: LEATT BRACE OOK VOOR ZIJSPANNEN...

Post by bereboel »

Misschien een stomme vraag, maar waarom worden de brace's niet verplichtgesteld?
Dat deze inmiddels hun nut hebben bewezen, is duidelijk.
De veiligheid en het voorkomen van letsels is van het grootste belang.
Kan het kloppen dat ik bij de kids ook al van die dingen heb gezien?
Zou mss niet verkeerd zijn om dáár met die verplichting te beginnen.
( jong geleert, is oud gedaan tenslotte )
En Ja ! :-D ..Er kan mooi extra reklame op :-o
Post Reply