17 Deelnemers!

KNMV, MON, ZVC

Moderator: Rien.nl

Post Reply
Freddy van Hamond
Active Visitor 100
Active Visitor 100
Posts: 140
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:04 am

17 Deelnemers!

Post by Freddy van Hamond »

Hallo Zijspanliefhebbers,

Tot mijn verbaasing zag ik dat er in Gemert maar 17 zijspanen aan de start stonden. Dat is erg jammer. In Oldenbroek zijn de toeschouwers nog echt op hun kosten gekomen met de Grand Prix klasse. Maar ook door de clubklasse die een voll starthek te bieden hadden. Waarom is dit niet mogelijk tijdens een ONK? Er werd vaak gezegd dat de kosten van een licentie te hoog was voor de aantal ONK´s. Dus die heeft de knmv al verlaagd. Maar nog steeds zie je geen verandering qua aantal deelnemers. Ik vraag mij echt af hoe lang de knmv en organiserende clubs dit nog goed heten.

Mijn vraag is dan ook, wat moet er gebeuren of verandert worden. Zo dat er weer een relatief groot aantal deelnemers aan de start staan tijdens een ONK?

Ik weet dat er mensen bij de knmv zijn die deze site goed in het oog hebben. Dus goede ideeen komen dan ook bij de knmv aan.

Met vriendelijke groeten,

Freddy van Hamond
User avatar
Driesen Luc
Active Visitor 100
Active Visitor 100
Posts: 490
Joined: Mon Feb 09, 2004 4:46 pm
Location: Tielen(Kasterlee)Belgie
Contact:

Re: 17 Deelnemers!

Post by Driesen Luc »

Freddy,

Ik begrijp de frustratie's, echter wanneer er meerdere zijspanwedstrijden op de lijst staan die zelfde zondag vind ik dit normaal. Echter de MON wedstrijd in Schaijk (28 teams) die een NK was stond reeds vast, de KNMV wedstrijd in Gemert (17teams) werd dan weer wat later toegevoegd aan de kalender !!! Ook de vele teams die gingen kijken of rijden naar de old timers in LIEROP (22 teams)zit er tussen, een evenement zoals je er geen 2 keer kan meemaken.
We maken dit meer mee wanneer er meerdere wedstrijd op één dag vallen, overleg en prijsverlaging der licentie's maken hier echter geen indruk op lijkt mij !!
Freddy van Hamond
Active Visitor 100
Active Visitor 100
Posts: 140
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:04 am

Re: 17 Deelnemers!

Post by Freddy van Hamond »

Ik vind het jammer, maar ben niet gefrustreerd. Tijdens de ONK in De Hoeve was er enkel een MON wedstrijd. maar toen waren er ook maar 20 of 21 deelnemers. Hoewel er bij de Streek of uitwisselings wedstrijden wel een groot aantal deelnemers aan de start staan. En daar zitten ook teams bij, die bij de ONK ook nog goed mee zouden kunnen komen.

Groeten,
Freddy van Hamond
User avatar
Driesen Luc
Active Visitor 100
Active Visitor 100
Posts: 490
Joined: Mon Feb 09, 2004 4:46 pm
Location: Tielen(Kasterlee)Belgie
Contact:

Re: 17 Deelnemers!

Post by Driesen Luc »

sorry voor mijn verkeerde uitdrukking Freddy, Ik zelf vind het ook jammer.
Ik zelf heb me voor enkele teams ingezet om tot zelfs de dag ervoor nog via Rinze van KNMV teams aangemeld te krijgen !!! KNMV en BMB zijn flexibel genoeg geweest op dat moment, echter afmelden doen die teams helaas dan ook weer niet !!!
User avatar
Rien.nl
Site Admin
Site Admin
Posts: 3773
Joined: Sun Feb 01, 2004 2:11 pm
Location: Sint Anthonis, NL
Contact:

Re: 17 Deelnemers!

Post by Rien.nl »

Het zal mij benieuwen hoeveel teams er op Hemelvaartsdag in Rhenen aanwezig zullen zijn.
Wel staan er 37 teams op de deelnemerslijst http://www.knmv.nl/uploads/files/Docume ... 5_mxzn.pdf
De MON rijders zullen het goed moeten maken, zij hebben geen wedstrijd terwijl er in Frankrijk 2 goed betaalde wedstrijden (Reims en Torce én Vallee) verreden worden waar menig buitenlands team aan zal deelnemen.
Wanneer alle Nederlandse teams aanwezig zijn zouden we toch een 25-tal teams aan de start moeten kunnen krijgen...
User avatar
stockcar
Active Visitor 100
Active Visitor 100
Posts: 477
Joined: Mon Feb 09, 2004 8:54 pm
Location: Boxtel

Re: 17 Deelnemers!

Post by stockcar »

Ik denk dat het aantal deelnemers in Rhenen wel mee zal vallen,daar wil toch iedereen rijden op dat circuit met veel publiek.
Zoals Rien al schreef heeft de MON dan geen cross,dus scheelt al weer een 7 a 8 teams als ze ook willen of kunnen rijden tenminste.
Buitenlandse teams hebben ook de keuze uit de 2 Franse crossen en het weekend na Rhenen is er ook weer de GP in Reutlingen (D).
De deelnemerslijsten geven elke keer weer een vertekend beeld,verschillende teams melden zich niet af zoals bv.voor de cross van St.Isidorushoeve.
Markelo op 1 Juli valt dan wel weer samen met een MON cross in Oploo (Stevensbeek).
Vele landen maken dit probleem mee met weinig "eigen" teams,ze zijn allemaal afhankelijk van teams uit andere landen of uit de liefhebbersbonden die het deelnemersveld acceptabel maken.
Frankrijk en Engeland lijken het voorals nog zonder buitenlandse inbreng te kunnen doen.

Rinie v.d.Steen
Roland Berends
Active Visitor 100
Active Visitor 100
Posts: 159
Joined: Wed Feb 11, 2004 8:25 pm
Location: duiven NL

Re: 17 Deelnemers!

Post by Roland Berends »

Als de beide bonden nu een beginnen met een béétje rekening te houden met elkaars wedstrijdkalenders.
Dit jaar laat al zien, dat diverse MON teams ook graag een ONK mee rijden.
Als er op de dag van een ONK geen NK ( MON ) wordt verreden, scheelt dat dus inderdaad nu al zo'n 6 tot 7 teams.
User avatar
Orangehat
Active Visitor 100
Active Visitor 100
Posts: 366
Joined: Mon Feb 09, 2004 10:39 am
Location: HAARLEM-NETHERLANDS
Contact:

Re: 17 Deelnemers!

Post by Orangehat »

tja...een 'beetje' doen ze dat al maar nu helemaal doen lijkt me. Het schiet dan idd. niet op als er ineens nog een ONK wordt ingepland nadien.....maja....

Ik heb de oplossing ook niet. Misschien binnen de ONK een apart klassement voor oudere zijspannen /standaard (honda 500 bijv.) blokken/ 'cup'-klasse of weet ik veel wat verzinnen. Dit maakt A de drempel om in te stappen een nog een stuk lager en valt er B, ook met minder materiaal etc. te winnen binnen de eigen klasse.
Levert dus ook dubbel vermaak op voor het publiek denk!

Ciao!
CHECK http://WWW.ORANGEHAT.NL
- pics of motorsports(lot's of SCX)
- videoclips(lot's SCX)
- and more...
Freddy van Hamond
Active Visitor 100
Active Visitor 100
Posts: 140
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:04 am

Re: 17 Deelnemers!

Post by Freddy van Hamond »

Ik heb deze week een email naar Johan Becker gestuurd met een nieuw voorstel om weer meer rijders aan het starthek te krijgen tijdens een ONK. Maar ook om het interessanter te maken om weer ONK´s te rijden voor de niet starbewijshouders op dit moment. Dit is een competitie voor niet-startbewijshouders. Ook heb ik er nog andere suggesties voorgelegd. Waar ik nu nog niets over will zeggen. Ik weet nu al dat er voorstanders zullen zijn. Maar er ook kritiek op zal komen. Je kunt het nu eenmaal niet voor iedereen naar het zin maken. Ik heb van Johan Becker een email terug gekregen dat mijn nieuwe suggesties zeker aan de MX commissie voorgelegd zal worden. Tot hier over een besluit genomen word. Zal nog wel een tijd overheen gaan. Maar als ik er bericht over heb. En er een besluit genomen is door de MX commissie. Maak ik dat via deze site bekennt als de KNMV daar toestemming voor geeft.

Met vriendelijke groeten,

Freddy van Hamond
User avatar
Orangehat
Active Visitor 100
Active Visitor 100
Posts: 366
Joined: Mon Feb 09, 2004 10:39 am
Location: HAARLEM-NETHERLANDS
Contact:

Re: 17 Deelnemers!

Post by Orangehat »

Een laat bericht, maar HULDE dat je wat onderneemt Freddy!

Ciao!
CHECK http://WWW.ORANGEHAT.NL
- pics of motorsports(lot's of SCX)
- videoclips(lot's SCX)
- and more...
Freddy van Hamond
Active Visitor 100
Active Visitor 100
Posts: 140
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:04 am

Re: 17 Deelnemers!

Post by Freddy van Hamond »

Hallo allemaal,

Nou ik heb nett naar de nieuwe klassenindeling gekeken van de KNMV. En ja wat moet je er van zeggen. Dat wat ik als voorstel aan de heer Johan Becker voorgelegd heb. Is dus ondanks dat hij naar zijn zeggen het een goed voorstel vond. Niks mee gedaan. Behalve dan dat het KNMV startbewijs voor diegene die geen int. wedstrijden will gaan rijden. Maar wel volgens de eindstand van vorig jaar daar recht op heeft. Dat voor die het startbewijs iets goedkoper geworden is. Maar dat is ook maar weinig.
Het is jammer dat de KNMV niks doet met nieuwe ideeen. En dus naar mijn idee niet echt interesse heeft om de toekomst van de huidige ONK rijders. Maar vooral voor de jeugd verder op het zo gewende nederlandse topniveau te begeleiden en te steunen. Wat moet je er nog over zeggen. Behalve zonde!

Met vriendelijke groeten,

Freddy van Hamond
Post Reply